Kia ora!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Irma en Wessel Korfage - WaarBenJij.nu Kia ora!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Irma en Wessel Korfage - WaarBenJij.nu

Kia ora!!

Blijf op de hoogte en volg Irma en Wessel

13 December 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Nieuw Zeeland.....wauw, wat een waanzinnig mooi land!!

We zijn gestart in Auckland. Zaten in een hostel in het centrum, ideaal om de stad te verkennen! De tweede dag direct de buspas geregeld. We gaan Nieuw Zeeland verkennen met Stray! Dit is een Hop-on hop-off bus. Hij rijdt via een vast tijdschema naar alle mooie bestemmingen. Je kan vervolgens zelf bepalen hoelang je ergens wilt blijven. In de bus kan je verschillende activiteiten boeken met korting en ook is het mogelijk om in de bus je accommodatie te boeken. Heel fijn, omdat hier toch best wat tijd in gaat zitten. De bus stopt tijdens de rit ook altijd bij een supermarkt, dus je hoeft ook niet meer op zoek naar een supermarkt! Wij zeggen; kan het nog beter?

Donderdag 28 november vertrokken we vanuit Auckland naar Hahei. In de bus zaten nog meer Nederlanders, altijd gezellig! In Hahei zijn we met een groepje gaan zeekajakken naar Cathedral Cove. Zo vet! Wat een landschap! Het deed mij denken aan hetgeen je in reisprogramma's ziet. Alleen is het in het echt veeel beter natuurlijk!
's avonds met zn allen gebbqt en naar hot water beach gegaan.
Warmwaterbronnen borrelen hier in het zand omhoog. Tijdens eb kan je een kuil graven en dan heb je je eigen warmwaterbad.

In het weekend zijn we naar de Waitomo Caves geweest. Hier hebben we geklommen, gezwommen en getubt door de grotten.
Toen door naar de Maori. Dit is een volkstam dat Nieuw Zeeland had ontdekt, voordat de Europeanen kwamen. Ze zijn erg spiritueel ingesteld en bidden veel. 'Kia ora' is een groet in het Maori. We werden verwelkomt in hun spirituele huis. Schoenen moesten we buiten laten staan. Er werd voor ons gebeden en vervolgens moest iedereen elkaar begroeten zoals de Maori dat doen. Zij doen dit door elkaar aan te kijken en tweemaal de neuzen tegen elkaar aan te drukken. Bij de eerste keer is het de bedoeling dat je inademt en bij de tweede keer uitademt. Je deelt het leven met elkaar. Ze zien je dan ook niet langer als bezoeker, maar als familie.
Zij lieten ons verschillende dansen zien. Daarna waren we zelf aan de beurt. De jongens en de meiden leerden apart van elkaar een dans en moesten deze vervolgens aan elkaar laten zien. Was heel leuk en goed voor de lachspieren :).

Volgende dag stond er een nieuwe actviteit gepland, whitewaterrafting! 1 uur lang raften, waarbij we ook een 7 meter hoge waterval hebben meegepakt. Wat was dit gaaf!

En toen stonden we voor een nieuwe uitdaging..de Tongariro Alpine Crossing. In de Lonely Planet staat deze omschreven als de mooiste eendaagse wandeling van Nieuw Zeeland. Het is een wandeling van 20 kilometer, waarbij je over een vulkaan heen wandelt. Hier is niets van gelogen, want wat was het mooi! We hebben er ruim 7 uur over gedaan.

De volgende bestemming was Wellington. Leuke stad! We zijn hier een nachtje gebleven, omdat we hier ook met de kerst weer zullen zijn. 's avonds met zijn allen uit geweest, om vervolgens de volgende ochtend vroeg de ferry te pakken naar het zuider eiland.
Iedereen brak op de boot haha!

Op het zuider eiland was onze eerste bestemming Abel Tasman National Park. Op het park waar we sliepen hadden ze nieuwe slaaphutten neergezet. Laten wij nu net de lucky ones zijn die hier als eerste gebruik van mochten maken! De champagne, bier en chips stonden klaar. Het feestje ging dus gewoon weer verder ;)!

Vervolgens op naar Franz Josef. Deze plaats staat bekend om zijn iceglacier! Het lijkt op een gezellig Oostenrijks ski-oord.
We zijn met de helikopter de glacier op gegaan om daar vervolgens 3 uur te icehiken. Daar gingen we met spikes onder onze boots! Ook dit was helemaal top om mee te maken. Er zijn namelijk maar drie van dit soort ijsgletsjers in de wereld. Doordat het begon te regenen was het best koud, maar gelukkig waren we goed ingepakt.
Na inspanning is het tijd voor ontspanning! Na het icehiken hebben we onze zwemkleding aangetrokken en zijn we naar de hotpools gegaan tegenover het hostel.
Om het af te maken 's avonds met elkaar pizza gegeten. In het hostel hadden ze namelijk een 'pizzafest' georganiseerd! knoflookbrood, friet en onbeperkt pizza eten!!

Eergister zijn we in Queenstown aangekomen. Hier blijven we tot zondag. Wessel heeft gister vanaf 134 meter hoogte gebungyjumpt. Echt een held!!
Vandaag stonden we ready om te skydiven. Helaas kon het niet doorgaan vanwege de bewolking. Morgen een nieuwe kans!!

• 13 December 2013 - 08:43

Trisha:

Wow, wat gaaf Irm! En wat een mooie foto's!

• 16 December 2013 - 10:26

Clenda En Frank:

Super leuk Wessel en Irma! X

• 24 December 2013 - 11:59

Tine:

Hallo Irma en Wessel.

Fijne Kerstdagen en een gezond 2014 gewenst.

Hartelijke groet,

René en Tine

• 25 December 2013 - 10:16

Debby:

Fijne feestdagen,

Is bij jullie al even aan de gang volgens mij;-)

Xxx bernard, debby, robin en lisanne

• 05 Januari 2014 - 11:41

Tine:

Hoi Irma.

Morgen een hele leuke verjaardag gewenst. De bijbehorende knuffel komt in februari.

Groet, René en Tine

• 06 Januari 2014 - 11:33

Oda:

Hartelijk gefeliciteerd Irma, 26 jaar en in Hawaï . Wat bijzonder allemaal. Een hele mooie dag en groeten van Herman Oda en de neven en nichten x x

• 07 Januari 2014 - 16:15

Mary En Joop Van Rooijen:

hallo irma en wessel,

jullie zijn echt ondernemend, wat mooi om het verslag te lezen,
    en fijn dat jullie zo genieten.
    we wensen jullie nog, een mooie tijd, en volgens ons kan ook
    2014 niet meer stuk. hartelijke groetjes, van ons allen

joop en mary