First stop:Melbourne - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Irma en Wessel Korfage - WaarBenJij.nu First stop:Melbourne - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Irma en Wessel Korfage - WaarBenJij.nu

First stop:Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Irma en Wessel

14 Oktober 2013 | Australië, Apollo Bay

Joehoe! Na een reis van ongeveer 27 uur zijn we afgelopen donderdag aangekomen in Melbourne. Voor de eerste twee nachten hadden we een hostel in het centrum geboekt. Ideaal! We waren aardig gesloopt na de lange reis. Vanaf het vliegveld de bus gepakt, welke ons voor de deur heeft afgezet. We moesten 2,5 uur wachten voor we de kamer op mochten. Normaal niks voor ons om stil te zitten, maar dit ging ons vrij gemakkelijk af na praktisch 27 uur stil zitten :)! Toen onze spullen gedropt in de kamer en een lekker douche genomen. Hier waren we echt aan toe! Na een middagdutje, klein rondje door de stad en heerlijke noodles bij de Chinees op de hoek, zijn we verder gaan slapen. De volgende dag voelden we ons een stuk fitter! We zijn op pad gegaan voor het huren van een auto. Dit is gelukt en onze Hyundai i20 gaat ons langs de oostkust van Australië brengen. We hadden afgesproken om de auto zaterdag op te halen. De rest van de dag door de stad gewandeld en de queen Victoria market bezocht. Hier verkopen ze werkelijk waar alles. Van etenswaar ( lees krokodil en kangaroo) tot Uggs en kleding.
Zaterdag vroeg op gestaan. Huurauto opgehaald en op pad voor een TomTom. Om 14.00 uur afgesproken met Tony in St. kilda. Dit is een deel van Melbourne, vlakbij het strand. Wessel heeft Tony leren kennen tijdens zijn vakantie in Spanje. Toen hij hoorde dat wij naar Australië kwamen, wilde hij graag afspreken. Hij nodigde ons uit om bij hem te blijven slapen. Super! Dat slaan we niet af. S'avonds heeft hij voor ons gekookt. We hebben nog geen kangaroo gezien, maar Wessel heeft er wel al een op haha! Hij vond het niet echt een succes. Ook nog op pad geweest voor een tent en verdere benodigdheden. We willen toch meer gaan kamperen ipv hostels. Op zondag Tony gesupport, die meedeed aan de marathon van Melbourne. Toen onze weg vervolgd....op naar The Great Ocean Road!! Dit is wat we wilden zien...zo mooi, zo cool! Wat een uitzichten! We zijn gereden tot aan Apollo Bay. Vandaag naar Geat Otway National Park. Het schijnt dat hier veel koala's te vinden zijn en dat ze zelfs op de weg lopen. Wij zijn benieuwd!!

• 14 Oktober 2013 - 21:41

Nancy:

Yeaaahh, het eerste verhaal!!
    Klinkt erg leuk allemaal!! En het ziet er ook erg mooi uit!:)
    Zo te horen hebben jullie het al erg goed naar jullie zin!
    Chill dat jullie bij die vriend van Wessel konden slapen zeg, hebben jullie verder al leuke mensen ontmoet? En al Koala's gezien?
    Nou fijn om te horen wat jullie een beetje uitspoken:) Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!!
    Xxxx Nancy

• 14 Oktober 2013 - 23:50

Jolien:

Klinkt goed Irma! Kon je niet even meedoen met die marathon ;) of heb je uiteindelijk toch geen hardloopschoenen meegenomen? haha!

• 15 Oktober 2013 - 10:55

Liza:

Hi jongens!
    Leuk om te lezen wat jullie meemaken!
    Het klinkt allemaal super en het ziet er erg goed uit (ik mis alleen nog een beetje de blauwe lucht;), maar dat komt later waarschijnlijk wel).
    Op naar het volgende verhaal!! Kuss, Liza

• 16 Oktober 2013 - 20:07

Debby:

Hoi hoi..

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.
    Geniet er lekker van... xxx deb

• 21 Oktober 2013 - 23:08

Renéen Tine:

Hallo "verre" familie
    Hoe bevalt de zomer aan de andere kant van deze aardbol? We horen nu met regelmaat over Australie door de bosbranden die er zijn. We hopen natuurlijk dat jullie daar geen last van hebben.
    Leuk om te lezen hoe de eerst uren van jullie reis zijn geweest. En wat een leuke kar.
    Ben benieuwd naar de nieuwe verhalen. Veel plezier weer.
    Groet, René en Tine