Noosa it is! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Irma en Wessel Korfage - WaarBenJij.nu Noosa it is! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Irma en Wessel Korfage - WaarBenJij.nu

Noosa it is!

Blijf op de hoogte en volg Irma en Wessel

07 November 2013 | Australië, Noosa Heads

Wow!! Alweer een maand onderweg! En gelukkig weer eens WiFi op de camping om jullie te kunnen updaten :-)

Waar waren we gebleven....op weg naar Sydney! Eerst nog een tussenstop gemaakt in Eden. Dit dorp staat bekend om zijn 'whalewatching'. In het voorjaar gaan de walvissen van het Great Barrier Reef naar Antartica en zijn dan te vinden in de wateren aan de oostkust van Australië. Vanaf de lookouts hebben we ze niet kunnen spotten, maar gelukkig wel vanaf de boot. We hebben er aardig wat kunnen zien!! Ook hebben we een aantal dolfijnen zien springen naast de boot. Het leek net Animal Planet haha! Net voordat we aanmeerde met de boot zagen we ook nog een aantal zeehonden op de kant chillen in de zon. De boottocht was het meer dan waard!

En toen eindelijk op naar Sydney! Van de bosbranden hebben we gelukkig niets gemerkt. Onderweg zagen we wel stukken bos dat verbrand was en weg geschroeide verkeersborden. In de stad zelf was er gelukkig niets van te merken. Op de camping rook je af en toe wel een brandlucht en zag je een smog laag.
Vanaf de camping waren we met de trein in 45 minuutjes in het centum van Sydney. We zijn er in totaal 4 dagen geweest. Hoogtepunt was toch wel Sydney Harbour, zo indrukwekkend mooi met het Opera House en de Harbour Bridge. Om het Opera House van binnen te kunnen zien, hebben we een rondleiding gedaan! Uiteraard ook naar Manly geweest met de ferry en naar Bondi beach! Na 4 lange dagen door de stad slenteren, barsten we nog van de energie...daarom ook een duik genomen in het olympisch zwembad! Vanaf het buitenbad had je uitzicht op de Harbour Bridge. Het olympische record hebben we helaas niet kunnen verbreken ;)

Op naar Byron Bay, een dorp dat is het teken staat van surfen. Iedereen is relaxed, veel lopen met blote voeten over straat, mooie stranden en goed weer! Wat wil een mens nog meer? We hebben hier dan ook niet veel actiefs uitgevoerd! S' middags draaide een dj vanaf de boulevard muziek. Super grappig, dit deed hij in een omgebouwde campervan.

Na 2 relaxte dagen hebben we onze weg vervolgd naar Gold Coast. Onze camping lag bij Mainbeach, zo'n 3 km vanaf Surfersparadise! Dit konden we niet voorbij laten gaan zonder een surfles genomen te hebben! Dus daar gingen we...volgende dag werden we om 10 uur verwacht. Was super leuk en ging best redelijk! Na 2 uur les, waren we moe maar voldaan! Weer een ervaring rijker!

Gister zijn we aangekomen in Noosa! Vandaag hebben we gekanoed op de Noosa River en morgen gaan we naar het Noosa National Park, volgens de Lonely Planet de moeite waard!
Zaterdag rijden we door naar Rainbow beach. Zondag vertrekken we vanaf daar naar Fraser Island voor een 2-daagse tour! Dit is het grootste zandeiland ter wereld. We hebben er onwijs veel zin in! Op naar nog meer mooie avonturen!

• 20 November 2013 - 08:36

Tine:

Hoi. Heerlijk om de stukjes te lezen. Over stranden, mooi, zonnig weer.......hier gaat de verwarming steeds iets vaker aan en gaan we het in huis gezellig maken.

Voor jullie is het avontuur Australië bijna klaar. Op naar het volgende. Uit verhalen gehoord dat Nieuw Zeeland erg mooi is. Ik lees het wel of dit ook zo is.

Warme groet van ons.

Tine

• 20 November 2013 - 13:55

Clenda:

Hoi Irma en Wessel,

Leuke verhalen zetten jullie op jullie site! Echt leuk om te lezen.

Heel veel plezier verder, en wat Tine al zegt, het word steeds kouder hier. Vanmorgen moest ik voor het eerst weer krabben. Daar hebben jullie geen last van!

Groetjes Frank en Clenda

• 20 November 2013 - 15:04

Oda:

Enorm leuk dat jullie dit samen doen. Mooie verhalen en ervaringen voor je hele leven. Heel veel plezier en veilig thuis komen.
    Groeten uit de Wogmeer

• 20 November 2013 - 22:06

Mary En Joop Van Rooijen:

hallo irma en wessel. verslag gelezen, erg mooi hoor allemaal

heeft tijdje geduurd, maat ben niet zo,n internet held.

wensen jullie nog heel veel mooie en gezellige dagen

groetjes joop en mary. xxxxxxx