On our way to Sydney! - Reisverslag uit Mallacoota, Australië van Irma en Wessel Korfage - WaarBenJij.nu On our way to Sydney! - Reisverslag uit Mallacoota, Australië van Irma en Wessel Korfage - WaarBenJij.nu

On our way to Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Irma en Wessel

23 Oktober 2013 | Australië, Mallacoota

Alweer ruim 2 weken Down Under! Time flies!!
We hebben al zoveel gezien en zijn nog lang niet uitgekeken :)
We staan nu op een camping in Mallacoota, ongeveer 500 km bij Sidney vandaan. Super mooi hier, alleen het weer...dat is nog niet echt top. Het is weer is hier lekker Nederlands inclusief regen en wind.

The Great Ocean Road was echt geweldig! The Twelve Apostles, London Bridge, het regenwoud en de watervallen.
En jaa...we hebben koala's gespot! Later bleken er ook een aantal op de camping te zitten. 'S nachts werden we wakker van een enorm lawaai. En echt serieus, het klonk als een mega dier dat ons op zou tillen met tent en al ;) de volgende dag zagen we dat het de koala's waren, in een boom achter onze tent!

Op de terugweg gestopt in Melbourne. We mochten wederom in een heerlijk bed slapen bij Tony en Amanda. Ze hadden ons gevraagd of we Hollands voor ze wilden koken. Tjaaa..wat ga je dan maken? Hutspot met een gehaktbal dus! Was gezellig!

Op zaterdag onze weg vervolgd naar Venus Bay. Redelijk mooi weer gehad, met zon! Mooie plekken gezien en mooie stranden waar we uiteraard ook even gebruik van hebben gemaakt :)! Genieten!

Afgelopen maandag doorgereden naar Wilsons Promontory National Park. Midden in het National Park ligt de Tidal River, waar de meeste campings zijn gelegen. Na wat info van de dame bij de receptie, zijn we met onze kaart op pad gegaan! Jaja...echt een avontuur, aangezien we in de auto een TomTom hebben!
Naar Squeaky Beach gewandeld. Een hagelwit strand...en heel grappig..het zand squeakt ook echt onder je voeten!
Volgende dag onze spullen weer gepakt. Het regende hard en het zag er niet naar uit dat het beter zou worden die dag.

Na een autorit van ongeveer 6 uur, zijn we gister aangekomen in Mallacoota. Een van de laatste plaatsen van de staat Victoria voor we naar New South Wales gaan. Op naar het mooie weer en alle andere mooie dingen die ons te wachten staan.

Dit weekend willen we in Sydney zijn. Wij hopen dat het te doen is ivm de bosbranden. De Blue Mountains gaan het helaas niet worden, maar hopelijk Bondi Beach en de stad wel:)

• 23 Oktober 2013 - 10:57

Ben En Helén:

Hallo nicht en neef, wij laten weten dat we meelezen met jullie, overigens heel gezellig ,compact en sprankelende, verhalen! Fijn dat jullie reis en plannen voorspoedig verlopen! Ook de mensen die jullie ontmoeten... Leuk hoor! Veel plezier en tot n ander moment! Groetjes B & H

• 23 Oktober 2013 - 19:21

Inge:

Hey Irm en Wessel!

Wat klinkt het leuk allemaal! Super gaaf!
    Ook erg jaloersmakende foto's!

Wel goed dat het een lief koalabeertje was dat jullie hoorde bij de tent in plaats van een of andere King Kong ;)

Ben blij dat de eerste 2 weken al enorm bevallen zijn! Kan alleen maar goed nieuws betekenen voor de resterende weken.

Tot jullie volgende verslag!

Take care!

Liefs,
    Ing

• 03 November 2013 - 18:05

Judith Korfage:

Hoi Irma en Wessel,

Dat klinkt goed allemaal! Bij oma zagen we het geprinte verslag van jullie, maar dat waren zulke kleine letters, dat ik het nu op internet gelezen heb. Gaat een stuk makkelijker dan met de loep van oma ; )
    Gaaf hoor dat jullie helemaal aan het andere eind van de wereld zijn. Ergens, ik geloof bij Adelaide, heb ik ook nog familie wonen.
    Geniet ervan en maak maar mooie foto's, leuk om te zien!

Groetjes uit een herfstig Purmerend!
    Judith en Peter

• 05 November 2013 - 19:36

Frank En Clenda Korfage:

Hoi Irma en Wessel,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik heb jullie site via jullie vader gekregen.
    Echt super leuk dat jullie dit doen! Wij blijven jullie volgen.
    Heel veel plezier nog!
    Groetjes van Frank en Clenda